• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja det stämmer Vik till Aug. Stor chans att få fast jobb före lr efter det.

Hur snabbt går det om skuldsanerigen blir upphävt? Tror du helt ärligt hon får en ny chans att fortsätta med skuldsanerigen?
Sex månaders utebliven betalning låter rent ut sagt riskabelt.
Jag tycker att det vore konstigt om saneringen får fortgå då din vän visat att hen inte var redo för detta.
Oavsett psykisk status så betalar man sina räkningar.
Har hen inte betalat hyra heller och vad har pengarna till saneringen använts till ? Det är nog en stor faktor som vägs in om någon omprövar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Jag hade bara tagit upp det med hyran att ditt badrum blivit vattenskadat och att hyran höjts med 600 kr.

och att jag inte tar upp något med inkomsten och extrajobbet?
Om dom kollar upp detta och märker att det är inkomst från två jobb så kanske man får sig en utskällning? :facejoy: Även fast lönen landar på detsamma ungefär.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
520
Poäng
577
och att jag inte tar upp något med inkomsten och extrajobbet?
Om dom kollar upp detta och märker att det är inkomst från två jobb så kanske man får sig en utskällning? :facejoy: Även fast lönen landar på detsamma ungefär.
Maila bara infon i samma veva med hänvisning till din omprövning så är det safe. Det visar ju snarare på att du gjort det du kunnat med ett extrajobb när din ordinarie tid sänkts, så en utskällning känns rätt orimlig.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Maila bara infon i samma veva med hänvisning till din omprövning så är det safe. Det visar ju snarare på att du gjort det du kunnat med ett extrajobb när din ordinarie tid sänkts, så en utskällning känns rätt orimlig.

Tack! Kör på det. :)
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Har det varit för att flera motsatte sig? Vilka grunder kan det bero på?
1 överklagade, collector bank. Hade glömt anmäla en skuld som skulle med. Annars har det gått smärtfritt hela vägen.
 

Even

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
12 Mars 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
12
Poäng
41
1 överklagade, collector bank. Hade glömt anmäla en skuld som skulle med. Annars har det gått smärtfritt hela vägen.
Ok skönt att höra ändå. Jag har också collector så vi får väl se. Men nu när jag fick inledande så var min handläggare rätt noga med att gå igenom ev motsättningar och hur kfm isf skulle kunna bemöta dem. Vi pratade säkert nästan 2 timmar så det känns som att han verkligen var engagerad i sitt jobb. Sist jag ansökte fick jag bara avslag utan ens ett samtal.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp